Návštěvnost i konverze jsou v Google Analytics seskupovány do přednastavených kanálů. Co přesně se za nimi skrývá a jak nastavit vlastní kanály?

Kanály najdeme například v přehledu Asistované konverze a Nejčastější konverze (pod Konverze -> Cesty s více kanály).

Předdefinované kanály

Podle čeho člení Google Analytics návštěvy do těchto kanálů zjistíme, když zvolíme pod položkou Seskupení kanálů volbu Kopírovat šablony seskupení kanálů MCF (zkratka z Multi Channel Funnels) a následně upravíme zkopírované definice kanálů.

Zduplikování šablon kanálů

Seskupení kanálů MCF

Existuje 8 přednastavených kanálů, které jsou rozlišeny dle níže uvedených pravidel. Na pořadí pravidel záleží při jejich vyhodnocování.

1. Grafická reklama

  • Médium je display či cpm
  • NEBO Reklamní distribuční síť je Content A ZÁROVEŇ: Formát reklamy není Text

2. Placené vyhledávání

  • Reklamní distribuční síť není Content
  • A ZÁROVEŇ: Médium je cpc či ppc

3. Jiný druh reklamy

  • Médium nabývá jedné z hodnot: cpc, ppc, cpv, cpa, cpp, content-text, affiliate.

4. Neplacené vyhledávání

  • Médium je organic

5. Sociální siť

  • odkazující stránka je ve zdrojové sociální síti (tzn. jedna ze sociálních sítí rozeznaná dle odkazující domény)
  • NEBO Médium nabývá jedné z hodnot: social, social-network, social-media, sm, social network, social media.

6. Odkazující stránka

  • Médium je referral

7. E-mail

  • Médium je email

8. Přímá

  • Zdroj je (direct)

Nastavení pravidel pro rozlišení kanálů

Výchozí seskupení kanálů – česky versus anglicky

Pokud máte Google Analytics v češtině, pak vás může mást, že v přehledech v sekci Konverze jsou názvy přednastavených kanálů česky, zatímco v přehledech Akvizice jsou pojmenování anglická.

Přehled nejlepších kanálů

Je to způsobeno tím, že do Default Channel Grouping (Výchozí seskupení kanálů), použité v Akvizicích, jsou teprve přiřazeny Systémem definované kanály (viz obrázek).

Výchozí seskupení kanálů

  • Display = Grafická reklama
  • Paid Search = Placená reklama
  • Other Advertising = Jiný druh reklamy
  • Organic Search = Neplacené vyhledávání
  • Social = Sociální síť
  • Referral = Odkazující stránka
  • Email = E-mail
  • Direct = Přímá

Pokud se chcete o kanálech v GA dozvědět víc, doporučuji komplexní článek New Google Analytics Channel Groupings.

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close