Návštěvnost i konverze jsou v Google Analytics seskupovány do přednastavených kanálů. Co přesně se za nimi skrývá a jak nastavit vlastní kanály?

Kanály najdeme například v přehledu Asistované konverze a Nejčastější konverze (pod Konverze -> Cesty s více kanály).

Předdefinované kanály

Podle čeho člení Google Analytics návštěvy do těchto kanálů zjistíme, když zvolíme pod položkou Seskupení kanálů volbu Kopírovat šablony seskupení kanálů MCF (zkratka z Multi Channel Funnels) a následně upravíme zkopírované definice kanálů.

Zduplikování šablon kanálů

Seskupení kanálů MCF

Existuje 8 přednastavených kanálů, které jsou rozlišeny dle níže uvedených pravidel. Na pořadí pravidel záleží při jejich vyhodnocování.

1. Grafická reklama

  • Médium je display či cpm
  • NEBO Reklamní distribuční síť je Content A ZÁROVEŇ: Formát reklamy není Text

2. Placené vyhledávání

  • Reklamní distribuční síť není Content
  • A ZÁROVEŇ: Médium je cpc či ppc

3. Jiný druh reklamy

  • Médium nabývá jedné z hodnot: cpc, ppc, cpv, cpa, cpp, content-text, affiliate.

4. Neplacené vyhledávání

  • Médium je organic

5. Sociální siť

  • odkazující stránka je ve zdrojové sociální síti (tzn. jedna ze sociálních sítí rozeznaná dle odkazující domény)
  • NEBO Médium nabývá jedné z hodnot: social, social-network, social-media, sm, social network, social media.

6. Odkazující stránka

  • Médium je referral

7. E-mail

  • Médium je email

8. Přímá

  • Zdroj je (direct)

Nastavení pravidel pro rozlišení kanálů

Výchozí seskupení kanálů – česky versus anglicky

Pokud máte Google Analytics v češtině, pak vás může mást, že v přehledech v sekci Konverze jsou názvy přednastavených kanálů česky, zatímco v přehledech Akvizice jsou pojmenování anglická.

Přehled nejlepších kanálů

Je to způsobeno tím, že do Default Channel Grouping (Výchozí seskupení kanálů), použité v Akvizicích, jsou teprve přiřazeny Systémem definované kanály (viz obrázek).

Výchozí seskupení kanálů

  • Display = Grafická reklama
  • Paid Search = Placená reklama
  • Other Advertising = Jiný druh reklamy
  • Organic Search = Neplacené vyhledávání
  • Social = Sociální síť
  • Referral = Odkazující stránka
  • Email = E-mail
  • Direct = Přímá

Pokud se chcete o kanálech v GA dozvědět víc, doporučuji komplexní článek New Google Analytics Channel Groupings.