Služba nabízí několik jednoduchých analytických nástrojů a možnost částečně ovlivnit zobrazení stránek vašeho webu ve výsledcích vyhledávání.

Pro zobrazení informací o vaší doméně v Google Webmaster Tools není třeba do webu vkládat žadný skript apod. Stačí když Googlu dokážete jedním ze čtyř způsobů (např. nahrání souboru na danou URL), že jste vlastníkem/správcem webu.

Jednotlivé nástroje / možnosti, které služba nabízí jsem seřadil zhruba od těch nejzajímavějších (alespoň pro mě:-)). Nejde o kompletní výčet funkčností.

Odkazy Sitelink

„Odkazy zobrazené pod některými stránkami ve výsledcích vyhledávání se nazývají odkazy sitelink a usnadňují uživatelům navigaci na vašich stránkách.“ říká Google. Obvykle se zobrazují pod výsledkem na prvním místě a odkazy vedou kategorie či oblíbené stránky.

Google nezveřejnil přesný postup, který tyto odkazy volí. Jako správce webu však můžete některé z těchto odkazů skrýt.

HTML návrhy

Aneb jsou vaše title a description podle „představ Googlu“:-). Třeba tak najdete nešťastné zmnožení počtu stránek Doporučit stránku předáváním GETových parametrů.

Nenalezené stránky resp. špatné odkazy

Zobrazí odkazy, které vedou na neexistující stránky. Leckdy může jít o odkazy poškozené při vkládání do diskuzních fór, e-mailů apod.

…a detailní info, kde se vyskytují špatné odkazy

Preferovaná doména (s nebo bez „www“)

Nastavení „Preferovaná doména“ může pomocí webům, které jsou dostupné na URL s example.com i www.example.com. Nastavením můžete Googlu „vysvětlit“, že se jedná o shodné stránky a že si má vždy vybrat jednu variantu. (Pozn.: Pokud je funkčnost „s i bez www“ řešena správně, tj. fyzicky je dostupná stránka jen www.example.com/page.html a při požadavku na exmple.com/page.html, dojde k 301 redirectu, Google bude vždy indexovat jen adresy www.example.com i bez tohoto nastavení.)

Statistiky procházení

Velmi orientační přehled, jak často vás Googlebot indexuje.

Odkazující weby

Funguje podobně, jako když zadáte link:http://www.mujweb.tld Může vracet, ale jiné výsledky (stojí za to tedy použít oba postupy a dát výsledky dohromady). Nevýhodou je, že víte pouze odkazující domény, nikoliv přesná URL.

Klíčová slova

Žebříček vychází z četnosti (frekvence) slov na webu, proto pozor na slova a fráze, které se opakují na každé stránce (například slovo „doporučit“) a přitom nejsou klíčovým slovem, které říká něco o obsahu webu.

Pozn.: Článek vyšel na firemním intranetu v prosinci 2010, všechny printscreeny jsou tedy z minulého roku.

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close