Pro vyhodnocení návštěvnosti webů a optimalizaci on-line marketingových aktivit dnes weby obsahují mnoho různých měřicích a marketingoých kódů různých služeb – typicky Google Analytics, Adwords, Sklik atp.

Často se setkávám s tím, že fakt, že měřicí kód nefunguje, se zjistí až pár dní po spuštění webu či kampaně. Přitom otestovat funkčnost kódů s předstihem není nic složitého, když využijeme šikovné doplňky do prohlížeče Chrome:

  • Google Tag Assistant ukáže jaké kódy služeb Googlu jsou ve stránce (tzn. funguje pro Google Analytics, Adwords, Tag Manager a DoubleClick)
  • WASP.inspector je mnohem univerzálnější a detailnější; ukáže nám všechny kódy a všechny události (HTTP požadavky), které se do jednotlivých služeb (jako je Google Adwords či Seznam.cz Sklik) posílají

Jak si otestovat měřící kód Google Analytics a konverzní nebo remarketingové kódy Adwords a Skliku ukazuji krok za krokem ve video tutoriálu.

Testování Google Tag Manager nanečisto

Pokud používáte na webu Google Tag Manager a chcete si vyzkoušet jeho nastavení dříve než vám GTM kód vloží programátor na web, je to možné.

Stejně tak můžete dopředu vyzkoušet kódy, které budete posílat programátorovi webu.

Jak na to ukazuji ve videu.