Jednou z podstatných změn v Universal Analytics (vůči Google Analytics) je přesunutí konfigurace mnoha parametrů z měřicího kódu do administračního rozhraní UA. Tato změna má své klady (nemusíte upravovat kód vložený ve vašem webu), ale i zápory.

Jedním z nich je nutnost ručně “naklikat” nastavení českých (či jiných) vyhledávačů, které Google Analytics resp. Universal Analytics nezná (z českých zná jen Seznam).

Asi souhlasíte, že manuální nastavování je práce nezáživná, nudná a hrozící chybou lidského faktoru (překlepy). O to více, pokud potřebujete nastavit desítky webů. A hlavně – já takovou práci nemám rád. Proto jsem ji automatizoval.

Nejdříve jsem uvažoval, že si nastavení zautomatizuji použitím nástroje pro testování webu Selenium. Záhy jsem však našel praktičtější nástroj – iMacros for Firefox.

Jan Tichý shrnul seznamy vyhledávačů, které nyní do Universal Analytics nastavuje. Vyšel jsem z jeho seznamu a vytvořil makro, které si můžete stáhnout níže.

Jak na to

  1. stáhněte si doplněk pro Firefox iMacros
  2. po restartu Firefoxu stiskněte F8 (nebo vyberte Zobrazení → Postranní lišta → iOpus iMacros) – zobrazí se vám postranní lišta
  3. v záložce Edit klikněte na Options a vyberte složku, kam budete ukládat nahraná makra
    iMacros setup
  4. do této složky nahrajte připravené makro pro nastavení českých a slovenských vyhledávačů v Universal Analytics
  5. přepněte si Universal Analytics do angličtiny (US English)
    GA nastavení jazyka
  6. v prohlížeči se proklikejte v nastavení Universal Analytics:
    Admin (Správce)  → [vyberte web]  → záložka Tracking info (Údaje o měření)  →  záložka Organic Search Sources (Zdroje z neplaceného vyhledávání)
    UA Nastavení vyhledávačů
  7. v iMacros liště vyberte “UA_CZ_SK_Organic_Search_Sources_Setup.iim” a klikněte na “Play”

Pokud by se stalo, že vám makro najednou přestane fungovat (jako se stalo i mně), pravděpodobně Google změnil něco ve formuláři. Jste-li trochu zdatní v HTML, můžete příčinu odhalit porovnáním makra s HTML kódem administrace UA a upravit přímo kód makra.

Používáte další automatizace či vychytávky pro zefektivnění práce s Analytics? Podělte se o ně.