Jednou klikni a publikuj

Není to nadsázka! Skutečně dnes najdete spoustu webových služeb, které vám umožní publikovat vaše texty, poznámky, dokumenty, fotky, videa či MP3 nahrávky jedním kliknutím.

Přemýšleli jste, že byste si také založili blog, protože také chcete být cool a dát o sobě vědět světu?:-) Zkusili jste, ale vzdali jste to, protože nemáte tolik času, abyste si hráli s formátováním článku, vkládáním fotek, zkoumáním, jak zkonvertovat video pro web apod.?

Nebo si vůbec říkáte, že efekt není úměrný vynaloženému úsilí?

Lidí, kteří nepotřebují propracovaný blogovací systém je rozhodně dost. Rozhodně dost na to, aby se z nich stala vhodná cílová skupina pro tzv. mikroblogy a další služby pro snadné sdílení a prezentaci textů, dokumentů a multimédií. Mikroblogy obvykle nemají tolik propracovanou správu článků, neumožňují vytváření struktury blogu (rubrik) a mívají jednodušší WYSIWYG editor. Tyto zápory jsou (alespoň na první pohled) vyváženy jednodušším ovládáním.

Pokračovat →

Příčina a následek

Aneb jak interpretovat reporty ze systémů pro sledování návštěvnosti webů.

Tvůrci, správci či majitelé webových stránek mohou dnes používat vcelku velké množství neplacených i placených služeb pro sledování návštěvnosti webu. Tyto služby poskytují přehled o počtu zobrazených stránek, unikátních návštěvníků, vybavení a nastavení uživatelova počítače (operační systém, typ prohlížeče, rozlišení obrazovky) a v neposlední řadě o odkazujících stránkách, tedy stránkách, ze kterých se na náš web uživatelé „proklikli“. Pokud je odkazující stránkou fulltextový vyhledávač, obvykle dostaneme i informaci o hledané frázi.

Aby nám takto získané informace byly přínosem, je třeba je správně interpretovat. Pokud si říkáte, že nevíte, co je třeba na jasných empirických údajích třeba interpretovat, čtěte dále. Tři typické příklady chybných závěrů učiněných na základě nesprávné interpretace získaných dat vše objasní. Všechny příklady mají jedno společné: následek našeho jednání (návštěvnost našeho webu) je mylně považován za stav daný výhradně vnějšími okolnostmi.

Příklad 1.

„Lidé většinou přicházejí z Googlu, není tedy třeba (není efektivní) optimalizovat pro Seznam.cz“

Ačkoliv výše uvedený závěr zcela postrádá logiku, nejednou jsem se s ním setkal. Můžeme říct, že přesný opak je pravdou, tedy „Lidé většinou přicházejí z Googlu, proto musíme optimalizovat stránky i pro Seznam.cz a další vyhledávače a získat tak i jejich uživatele.“. Není přeci žádný důvod předpokládat, že uživatelé používající jiný vyhledávač než Google by nemohli být stejně tak našimi zákazníky.

Pokračovat →

Regulární výrazy – vše co jste o nich chtěli vědět

Jak vytvořit regulární výraz pro…? Jak porovnávat a jak nahrazovat textové řetězce pomocí RV? Jak se liší syntaxe a možnosti použití v různých jazycích? Jak snadno vytvářet a testovat RV?

Kdybych v tomto článku chtěl odpovědět na všechny výše uvedené otázky, nebyl by to článek, ale kniha. Proto nabízím odkazy na zdroje, které tyto otázky zodpoví.

Pokračovat →