V srpnu jsem na konferenci E-shop víkend shrnul 5 důvodů proč začít používat Google Tag Manager.
Můžete se podívat na slajdy + záznam z mé přednášky.
Pro rychlý přehled navíc shrnuji v bodech v tomto článku.
Základní myšlenka:
Místo toho, abyste měli v kódu webu desítku různých kódů různých nástrojů, vložíte do HTML kódu pouze kód Google Tag Manageru a ostatní kódy již zvládnete vkládat přes webové rozhraní GTM.
Pro sledování chování uživatelů na webu dnes používáme mnoho služeb (analytika, heatmapy, A/B testování, social widgety atp.). Pro každou takovou službu musíme do webu vložit její kód.
S Google Tag Managerem již vložení takového kódu zvládne každý. V tomto případě padá závislost na programátorovi / web developerovi webu.
Díky úzké integraci Google Analytics s GTM zvládnete bez vytváření složitějšího měřícího kódu nastavit i pokročilejší záležitosti jako například události pro měření stažených souborů či odchodů na cizí weby.
Všechny kódy vkládáte přes GTM. Máte tak automaticky jejich přehledný seznam na jednom místě a nemusíte je s pomocí programátora “lovit” v celém programovém kódu webu či e-shopu.
Přidat, odebrat či dočasně neaktivovat měřící kód je otázkou dvou kliknutí. Je tedy snadné udržovat používané kódy aktuální. Nestane se vám tak, že máte na webu kódy, které už nepoužíváte a třeba vám zbytečně zpomalují načítání webu.
Dříve než pustíte nově nastavené kódy do ostrého provozu, můžete si v GTM vše vyzkoušet v Preview módu.
Pokud se o nastavení stará více osob, vždy vidíte každou změnu v nastavení a k předchozím verzím nastavení se můžete vrátit.
Ano, jsou případy, kdy se bez programátora neobejdeme. Třeba při dokončení objednávky v e-shopu nám (analytikům) musí programátor do měřícího kódu předat informaci o ceně objednávky.
Výhoda Google Tag Manageru je v tom, že stačí když nám tuto informaci dá programátor jen jednou (rozuměj v programovém kódu je hodnota nákupu vidět jen v jednom místě) a my tuto informaci pomocí GTM předáme do více měřících kódů – typicky třeba Google Analytics a konverzních kódů Adwords a Sklik.
A to není jediný příklad. Data původně zamýšlená pro dynamický remarketing můžeme využít pro seskupení obsahu v Google Analytics.
Pokud spravujete více webů, typicky na nich měříte stejné věci. Události, konverze atp.
Pokud jednou odladíte v GTM nastavení měřících kódů a pravidla pro jejich spouštění, snadno celé nastavení zduplikujete pro další web. Stačí pak v mnoha případech vyměnit jen Google Analytics ID či IDčka konverzních kódů.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…