Categories: Online

Nástroje pro tvorbu screencast videí

Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí.

Které nástroje jsem si oblíbil a proč je spokojeně používám skoro 4 roky?

Screen-O-Matic

Screen-O-Matic používám na záznam obrazovky a zvuku a následnou úpravu záznamu. Jako u většiny nástrojů můžete vybrat velikost oblasti snímání, volitelně zapnout web kameru a záznam zvuku.

Používám verzi Deluxe, která stojí 15 $ / rok.

Tento nástroj u mě vyhrál především snadnou použitelností při editaci screencastu – především:

  • spojováním a zkracováním videa, vč. přidání animovaných přechodů
  • snadné přidání textových popisků a bublin
  • rozmazání části obrazu
  • orámování a zazoomování vybrané části videa

Samozřejmostí je zvýraznění kurzoru a kliknutí ve videu.

Pro vytvoření intro část videa jsem dříve používal Microsoft Movie Maker, který již není oficiálně ke stažení, ale stále ho lze stáhnout z alternativních zdrojů.

Stencil

Pro tvorbu video coverů používám online tool Stencil. Během pár minut najdu fotku a přidám text. Navíc mohu mít uložené dřívější obrázky a dělat tedy klony.
Libí se mi hlavně snadné používání a možnost nahrát si vlastní fonty a loga či grafické prvky.

Používám Unlimited plan, který stojí 12 $ / měsíc (při platbě na rok).
(já jsem ho pořídil jako Lifetime license na AppSumo, kde se už 2x tato výhodná nabídka objevila).

Stencil, ale používám již 3 roky především na tvorbu obrázků (og:image) k článkům na tomto blogu.

Záznam rychlých videí – video za milion slov

Pokud nenatáčím screencast, ale potřebuji jen rychle někomu něco ukázat „v akci“ – tzn. postup, jak něco naklikat apod., volím oblíbený Loom (zdarma – více o něm v článku 5 šikovných nástrojů pro online komunikaci a sdílení) nebo Droplr (opět mám lifetime licenci koupenou přes AppSumo).

Související

Miroslav Pecka

Share
Published by
Miroslav Pecka

Recent Posts

GA4 (not set) problém & jeho řešení

Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?

1 rokem ago

Měření QR kódů a offline zdrojů do Google Analytics

Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…

2 roky ago

5+1 věcí, které se online markeťák může naučit od ajťáka

Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…

3 roky ago

Profesionál v onlinu: řemeslo + kontext + přesahy

Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…

4 roky ago

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…

4 roky ago

Hromadné získání dat z webů (scraping) s OpenRefine

Co je OpenRefine? OpenRefine (dříve Google Refine) je nástroj pro efektivní hromadné zpracování a transformaci…

4 roky ago