Poslední dobou se u většiny webů v Google Analytics objevují falešné návštěvy, které zvyšují návštěvnost a zkreslují všechna ostatní data (jako například zdroje návštěvnosti či míru okamžitého opuštění).
Podívejte se na video návod, jak eliminovat falešné návštěvy a získat pravdivější informace o návštěvnosti vašeho webu.
K videu ještě doplňuji obrázek nastavení vlastního segmentu Bez falešných návštěv a regulární výraz, který odpovídá falešným zdrojům návštěv (vyplníte ho do políčka na obrázku u čísla 4).
Regulární výraz odpovídající falešným (spam) zdrojům návštěv:
darodar\.|semalt\.|buttons-for.*?website|blackhatworth|ilovevitaly|prodvigator|cenokos\.|ranksonic\.|adcash\.|share.?buttons\.|social.?buttons\.|hulfingtonpost\.|best-seo-(solution|offer|service)|free.*traffic|buy-cheap-online|100dollars-seo
Tento regulární výraz jsem převzal z článku Guide to Removing Referrer Spam in Google Analytics.
Doplnění videa:
Pokud vás napadlo, že uvedená pravidla použijete pro nastavení filtrů v Google Analytics (tj. budete mít dostávat data do GA rovnou očištěná), pozor na to, že filtr pro Název hostitele musí být jiný, tzn. místo hodnoty (not set)
musíte použít regulární výraz popisující prázdný řetězec ^$
.
Problému zkreslování údajů v Google Analyitcs falešnými, chcete-li, spam přístupy se věnují více do hloubky také články:
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…