Ať už jste vlastníci webu nebo jeho tvůrci, vaše chování na webu je odlišné a nemělo by zkreslovat statistiky chování vašich návštěvníků (navštívené stránky, zdroje návštěv, lokalitu atp.).
Existuje několik možností, jak eliminovat v Google Analytics statistikách vaše přístupy na web. V různých případech se hodí různá řešení.
Pokud jste živnostník a máte jednoho web developera či web mastera, který vám vytváří web, máte dvě možnosti:
Google nabízí oficiální doplněk do prohlížečů Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari (Mac) a Opera, který zamezí všem webům s Google Analytics v zaznamenání vašeho chování na webu (měřící skript se vypne).
Každý počítač, který přistupuje k internetu má svou IP adresu. Ve firemních a podobných sítích může být více počítačů pod jedno IP adresou.
V Google Analytics můžete v nastavení Zobrazení vyloučit měření z určité IP adresy. V GA zvolte v menu Správce, vyberte Zobrazení (nejpravější sloupeček) a pod ním volbu Filtry. Zvolte:
Stejným způsob by měla být vyloučeny i IP adresy vašeho tvůrce webu.
Pokud jste větší – nebo spíše velká firma – vyloučení pomocí IP adres nemusí být ideální řešení (kvůli množství a různých IP adres).
Nabízí se minimálně dvě řešení:
Velké korporace používají vlastní technickou infrastrukturu pro připojení k internetu – de facto vlastního poskytovatele internetu.
Je proto možno vyloučit přístupy zaměstnanců firmy dle domény poskytovatele internetu – tj. něčeho jako velkafirma.cz
.
V GA zvolte v menu Správce, vyberte Zobrazení (nejpravější sloupeček) a pod ním volbu Filtry. Zvolte:
Mnohdy se hodí sledovat i chování zaměstnanců na webu. Měření by však mělo být oddělené, aby nezkreslovalo přehledy (například lokalitou, používaným firmou daným prohlížečem atp.). U korporací může návštěvnost webu přesahovat i 10 %. Typicky je to dáno faktem, že veřejný web používají zaměstnanci k hledání informací – typicky oddělení péče o zákazníky či call centrum.
Řešením je vytvořit si pomocí filtrů více Zobrazení pro jeden web. První si nazvat třeba Interní a druhý Veřejnost.
Nastavení filtrů v Google Analytics nenávratně modifikuje surová data, která měřící kód získal, proto by nastavení mělo být vždy děláno s rozmyslem a zkušenostmi. Optimální je mít vždy jedno Zobrazení bez filtrů – tj. zobrazení, kde budou k dispozici surová data.
P.S.: Za inspiraci k napsání článku vděčím podnětům od účastníkům Petrova školení Google Analytics – rychlý start.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…