Služba nabízí několik jednoduchých analytických nástrojů a možnost částečně ovlivnit zobrazení stránek vašeho webu ve výsledcích vyhledávání.
Pro zobrazení informací o vaší doméně v Google Webmaster Tools není třeba do webu vkládat žadný skript apod. Stačí když Googlu dokážete jedním ze čtyř způsobů (např. nahrání souboru na danou URL), že jste vlastníkem/správcem webu.
Jednotlivé nástroje / možnosti, které služba nabízí jsem seřadil zhruba od těch nejzajímavějších (alespoň pro mě:-)). Nejde o kompletní výčet funkčností.
„Odkazy zobrazené pod některými stránkami ve výsledcích vyhledávání se nazývají odkazy sitelink a usnadňují uživatelům navigaci na vašich stránkách.“ říká Google. Obvykle se zobrazují pod výsledkem na prvním místě a odkazy vedou kategorie či oblíbené stránky.
Google nezveřejnil přesný postup, který tyto odkazy volí. Jako správce webu však můžete některé z těchto odkazů skrýt.
Aneb jsou vaše title a description podle „představ Googlu“:-). Třeba tak najdete nešťastné zmnožení počtu stránek Doporučit stránku předáváním GETových parametrů.
Zobrazí odkazy, které vedou na neexistující stránky. Leckdy může jít o odkazy poškozené při vkládání do diskuzních fór, e-mailů apod.
Nastavení „Preferovaná doména“ může pomocí webům, které jsou dostupné na URL s example.com i www.example.com. Nastavením můžete Googlu „vysvětlit“, že se jedná o shodné stránky a že si má vždy vybrat jednu variantu. (Pozn.: Pokud je funkčnost „s i bez www“ řešena správně, tj. fyzicky je dostupná stránka jen www.example.com/page.html a při požadavku na exmple.com/page.html, dojde k 301 redirectu, Google bude vždy indexovat jen adresy www.example.com i bez tohoto nastavení.)
Velmi orientační přehled, jak často vás Googlebot indexuje.
Funguje podobně, jako když zadáte link:http://www.mujweb.tld Může vracet, ale jiné výsledky (stojí za to tedy použít oba postupy a dát výsledky dohromady). Nevýhodou je, že víte pouze odkazující domény, nikoliv přesná URL.
Žebříček vychází z četnosti (frekvence) slov na webu, proto pozor na slova a fráze, které se opakují na každé stránce (například slovo „doporučit“) a přitom nejsou klíčovým slovem, které říká něco o obsahu webu.
Pozn.: Článek vyšel na firemním intranetu v prosinci 2010, všechny printscreeny jsou tedy z minulého roku.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…