Odkud přicházejí? Lajkují? Plusují?
Co lze nyní vyčíst z Google Analytics (GA) a Google Webmaster Tools?
Uvedu i možnost, jak obdobného dosáhnout i v Yahoo Web Analytics (YWA).
V GA v Traffic sources > Social > Sources uvidíme z jakých sociálních sítí se nám lidi proklikávají na náš web a to i které stránky našeho webu zobrazili.
YWA: protože je zjišťováno dle referrera, asi by nebyl problém v YWA udělat report, kde by byly součty jen za vybrané referrer domény (fb.me, facebook.com pro FB, t.co a twitter.com pro Twitter atp.).
Chcete vědět kolik lidí vám na webu kliká na FB Líbí se mi, dává Google +1, sdílí na Twitter atp.?
V GA najdete v reportu Traffic sources > Social > Social plugins.
Standardně zde uvidíte jen “+1”, pokud chcete měřit i aktivitu jiných tlačítek musíte si měřící kód trochu rozšířit.
(Pozor u “+1”, zde jsou jen počty plusů, které vám přidělili návštěvníci vašeho webu, nikoliv plusy z vyhledávání.)
YWA: GA má pro tento účel speciální volání _trackSocial, v YWA můžete analogicky měřit pomocí Actions (obdoba GA Events).
Celkový počet +1 (z vašeho webu i vyhledávání) můžete najít v Google Webmaster Tools v Provoz > Interní odkazy > Přehledy služby +1
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…