Categories: Online

Upoutejte rozšířenými odkazy na sociálních sítích

Určitě jste si všimli, že při sdílení některých odkazů na sociálních sítích se kromě odkazu zobrazí abstrakt s nadpisem, popisem stránky/článku a obrázkem. Příspěvek tak zabere více místa + může upoutat obrázkem = zvyšuje se šance prokliku.

Ukázka abstraktu stránky při sdílení odkazu na Facebooku

Aby se takový abstrakt stránky (třeba článku) zobrazil, musí ve zdrojovém HTML kódu stránky být metadata (tzn. Open Graph metadata), z nichž se může abstrakt vygenerovat.

Co musí být v HTML kódu stránky?

Ve zdrojovém kódu by tedy mělo být typicky:

<meta >

Tyto informace pak převezme většina sociálních sítí při sdílení odkazu v příspěvku. Funguje to například na Facebooku, LinkedIn, Google+ a dalších.

Jak přesně to funguje a jak si nanečisto vyzkoušet, jaká data si Facebook umí z odkazu přečíst, blíže popisuji v krátkém videu níže.

Problém je trošku s Twitterem, který si neumí přečíst rozšířené informace ze standardních OG tagů (ukázka kódu výše), ale vyžaduje vlastní meta tagy.

<meta name="twitter:card" content="summary" />
<meta name="twitter:title" content="Velmi poutavý nadpis" />
<meta name="twitter:description" content="Detailnější popis, co se v článku dozvím." />
<meta name="twitter:image" content="https://mujsuperweb.cz/img/poutavy-clanek.jpg" />   

Jak otestovat?

Zda Facebook a Twitter umí přečíst metadata ze stránky otestujete pomocí těchto nástrojů:

Co když tam ta metadata nemám?

Abyste mohli nastavit nastavit Open Graph metadata, musí to podporovat redakční systém vašeho webu. Pokud používáte open-source CMS (redakční systém), pravděpodobně bude existovat plugin (rozšíření), který umožní nastavení Open Graph metadat.

Pro WordPress lze například použít SEO Ultimate či Yoast SEO.

WordPress SEO Ultimate plugin - Nastavení metadat pro sociální sítě

Chci vědět víc…

Miroslav Pecka

Share
Published by
Miroslav Pecka

Recent Posts

GA4 (not set) problém & jeho řešení

Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?

1 rokem ago

Měření QR kódů a offline zdrojů do Google Analytics

Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…

2 roky ago

5+1 věcí, které se online markeťák může naučit od ajťáka

Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…

3 roky ago

Profesionál v onlinu: řemeslo + kontext + přesahy

Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…

4 roky ago

Nástroje pro tvorbu screencast videí

Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…

4 roky ago

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…

4 roky ago