Řešíte výkonnost vašeho webu, placené reklamy či sociálních sítí? A potřebujete opakovaně reportovat či průběžné sledovat výsledky?
Můžete reporty vytvářet manuálně, poloautomaticky či automaticky v Excelu či Google Spreadheets, případně si nechat naprogramovat vlastní dashboardy.
Další možností je využít webové nástroje, které mají za cíl právě tvorbu elegantních reportů a přehledů vhodných pro tisk, prezentaci či zobrazení na LCD na recepci ve firmě:-)
Prozkoumal jsem tři takové nástroje. Jejich prezentační možnosti i cenová politika se liší celkem podstatně. Všechny nástroje naopak disponují širokým spektrem datových zdrojů.
Dasheroo je celkem nová služba (vznik 2014), jejíž předností je snadné ovládání. Dashboard naklikáte opravdu během pár minut po registraci. Pokud použijete předpřipravené dashboardy, tak i rychleji.
Logicky nevýhodou jsou pak omezené možnosti konfigurace vzhledu widgetů a dashboardů. Toto je velmi omezující v českých podmínkách, kdy není příliš použitelné, když jsou všechny finanční ukazatele automaticky zobrazovány s $ (a nelze to změnit). Stejně tak není možné lokalizovat popisky u grafů a čísel.
Druhou podstatnou nevýhodou je fakt, že Dasheroo umí zobrazit data jen X měsíců zpět v závislosti na zvoleném tarifu. Ve free verzi tedy můžete zobrazovat jen data za poslední (1) měsíc. S tarifem za 49 USD měsíčně vidíte data za posledních 12 měsíců.
Dasheroo neomezuje počet uživatelů, ale pouze počet dashboardů resp. i widgetů na reportech. S free tarifem můžete tedy vytvořit maximálně 4 dashboardy s maximálně 12 widgety.
Dasboardy můžete exportovat do PDF či PDF nebo učinit dashboard přístupný každému, kdo zná vygenerovanou URL.
Data můžete čerpat z mnoha zdrojů jako jsou Google Analytics, sociální sítě, Google Spreadsheets, RSS, MailChimp, Eventbrite a dalších. Vlastní data můžete do Dasheroo dostat také pomocí JSON formátu (tzn. na veřejné URL vystavíte data v JSON formátu – pro detaily koukněte na stránku nápovědy).
Drobnou třešničkou na dortu může být, že do dashboardu můžete přidat i hodiny či odpočítávání dnů. Možná se může se hodit, když chcete ukazovat dashboard někde na veřejném místě na velké obrazovce:-).
Zoho Reports tu na rozdíl od předchozí služby je už nějaký ten pátek, což se trochu odráží na vzhledu služby. Ve srovnání s Dasheroo nabízí podstatně větší volnost ve skládání dashboardů. Není zde také nesmyslný limit na časový rozsah, který můžete v datech zobrazovat.
Není omezen počet dashboardů, které můžete vytvářet. Tarify, které jsou v cenovém rozmezí 50-495 USD / měsíc, tak odrážejí počet uživatelů a především počet řádků zdrojových dat (v rámci celého účtu).
U placených tarifů si můžete v reportu nastavit vlastní logo. Pokud byste chtěli kompletní white-labeling (po přihlášení do služby by nemělo být k poznání, že jde o Zoho službu), musíte si měsíčně připlatit 125 USD.
Dasboard můžete exportovat do PDF či HTML (stáhne se ZIP s HTML a obrázky). Sdílet můžete i odkaz na report, přičemž můžete nastavit mnoho omezení pro sdílení (filtrovat data, ne/umožnit stažení dat atp.). Šikovnou možností je také vložení widgetu či dashboardu do webové stránky (jako iframe). Sdílet můžete dashboard také jinému uživateli či skupině uživatelů (v rámci Zoho).
Klipfolio je ještě komplexnější nástroj pro tvorbu dahboardů než Zoho Reports. Umožňuje pokročilou filtraci a transformaci vstupních dat jako krok který zcela předchází vizualizaci dat. Můžete používat XPath, vzorce, agregační funkce, které znáte z SQL či kombinovat data z více zdrojů.
Obdobně komplexní (ale také pracná) může být tvorba dahboardu resp. widgetu. Lokalizovat, formátovat a pozicovat můžete každý prvek grafu (resp. widgetu). Nechybí podmíněné formátování, podobné jak ho znáte z Excelu. Kritické nebo naopak nečekaně pozitivní hodnoty tak můžete obarvit či doplnit ikonkou. Můžete připravit i interaktivní dashboardy s uživatelským vstupem či rozpadem na podskupiny (drill down).
Výsledné dasboardy vypadají opravdu pěkně.
Cenová politika se během tří měsíců, kdy jsem sledoval web změnila dvakrát. Nyní cena začíná 20 USD / měsíc / uživatel.
Připlatíte si za možnost přizpůsobení vzhledu pomocí vlastního CSS/JS kódu (79 USD / měsíc), kompletní white-labeling (479 USD / měsíc). Pokud chcete dashboard sdílet na veřejné URL, připlatíte si za balíček 3 URL 90 USD měsíčně. Oproti předchozím dvěma službám můžete URL navíc zaheslovat či omezit přístup jen z určité IP adresy.
Exportovat dashboardy můžete do PDF, PNG, JPG. Nechybí možnost nastavení periodického zasílání reportů (dahsboardů) e-mailem.
Nabídka zdrojů dat je ve srovnání s konkurenty neméně rozsáhlá.
Aby to bylo přehlednější, shrnuji v rámci možností srovnatelné parametry v tabulce.
Zoho Reports | Dasheroo | KlipFolio | |
---|---|---|---|
Web | www.zoho.com/reports | www.dasheroo.com | www.klipfolio.com |
Tarif zdarma | ano | ano | ne |
Cena/měsíc | $50-$495 | $19-$49 | $24-$199 |
Whitelabeling/měsíc | $125 | individuálně – www.dasheroo.com/agencies |
$479 |
Trial plné verze | 14 dní | ne | 14 dní |
Jazyková lokalizace | částečně (manuální) | není možná | úplná (manuální) |
Uživatelů | 2 / 5 / 10 / 20 / 50 | neomezeně | individuálně (1 a více) |
Dashboardů | neomezeně | 4 / 8 /20 | neomezeně |
Časový rozsah reportů | neomezeně | 1 / 6 / 12 měsíců nazpět | neomezeně |
Exporty | PDF / HTML (with images in ZIP file) |
PDF / PNG | PDF / PNG / JPG |
Reporty e-mailem | ano | ne | ano |
Sdílení dashboardu přes „tajnou“ URL |
ano | ano | ano, omezeno na 1-10 URL |
Seznam datových zdrojů | Zoho Features |
Dasheroo Insights |
KlipFolio Integrations |
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…