Obsah
Možná také ve svých Google Analytics 4 (GA4) přehledech návštěvnosti vidíte v dimenzích Session Source a Session Medium hodnotu (not set)
. Co to znamená a jak se (not set) zbavit jsou desítky diskuzí většinou bez nějaké funkční rady.
Na webech, kde jsem se s tímto problémem setkal já, je často podíl (not set)
na celkové návštěvnosti klidně i 10 %, což je dost významný podíl, který vede ke zkreslení reálného podílu ostatních zdrojů.
Na základě zkoumání se nejdříve ukázalo, že problém souvisí s používáním Google Consent Mode (díky patří Martinovi Anderkovi).
Experimentoval jsem s několika hypotézami. V okamžiku, kdy mi došlo, že typicky na začátku návštěvy, kdy se zobrazí modální okno s žádostí o “Cookie Consent” se při doporučené implementaci GA4 pošle session_start
event s GCS (Google Consent Status) G100
(tj. nelze ji použít pro v rámci session dat), napadlo mě, že tohle by mohl být ten problém. Byla to moje hypotéza…
…hypotéza, která mě přivedla k myšlence v Google Consent default tagu změnit hodnotu wait_for_update na 3000
(tj. 3 sekund).
Update 2023/12: (Díky za podnět od Marka Leciána): S hodnotou wait_for_update můžete experimentovat. Vyšší hodnota zcela eliminuje hity (i ty „anonymní“ – GCS G100) od uživatelů, kteří nedají souhlas a odejdou rychleji než je nastavena hodnota ve wait_for_update. Nižší hodnota pomůže sbírání hitů i od těch anonymních. V článku jsem nyní upravil „doporučenou“ hodnotu z 10 000 ms na 3 000 ms (kterou jsem vyzkoušel, že je u několika webů zcela dostatečná).
A tedy první hit, který se posílá do GA4 již má udělený souhlas a tedy GCS (Google Consent Status) s hodnotou G111
.
Výsledkem této úpravy byl okamžitý razantní pokles podílu (not set) na návštěvnosti pod 1 %.
Jen pro úplnost:
Pokud jste se také s (not set) trápili a došli jste k nějakým zajímavým postřehům, nasdílejte s ostatními třeba v komentářích….
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…
Co je OpenRefine? OpenRefine (dříve Google Refine) je nástroj pro efektivní hromadné zpracování a transformaci…