Categories: Online

GA4 (not set) problém & jeho řešení

Problém: (not set) v Session Source / Medium

Možná také ve svých Google Analytics 4 (GA4) přehledech návštěvnosti vidíte v dimenzích Session Source a Session Medium hodnotu (not set). Co to znamená a jak se (not set) zbavit jsou desítky diskuzí většinou bez nějaké funkční rady.

Na webech, kde jsem se s tímto problémem setkal já, je často podíl (not set) na celkové návštěvnosti klidně i 10 %, což je dost významný podíl, který vede ke zkreslení reálného podílu ostatních zdrojů.

Příčina?

Na základě zkoumání se nejdříve ukázalo, že problém souvisí s používáním Google Consent Mode (díky patří Martinovi Anderkovi).

Experimentoval jsem s několika hypotézami. V okamžiku, kdy mi došlo, že typicky na začátku návštěvy, kdy se zobrazí modální okno s žádostí o “Cookie Consent” se při doporučené implementaci GA4 pošle session_start event s GCS (Google Consent Status) G100 (tj. nelze ji použít pro v rámci session dat), napadlo mě, že tohle by mohl být ten problém. Byla to moje hypotéza…

Řešení

…hypotéza, která mě přivedla k myšlence v Google Consent default tagu změnit hodnotu wait_for_update na 3000 (tj. 3 sekund).

gtag(‚consent‘, ‚default‘, { ‚analytics_storage‘: ‚denied‘, ‚ad_storage‘: ‚denied‘, ‚wait_for_update‘: 3000 });

Update 2023/12: (Díky za podnět od Marka Leciána): S hodnotou wait_for_update můžete experimentovat. Vyšší hodnota zcela eliminuje hity (i ty „anonymní“ – GCS G100) od uživatelů, kteří nedají souhlas a odejdou rychleji než je nastavena hodnota ve wait_for_update. Nižší hodnota pomůže sbírání hitů i od těch anonymních. V článku jsem nyní upravil „doporučenou“ hodnotu z 10 000 ms na 3 000 ms (kterou jsem vyzkoušel, že je u několika webů zcela dostatečná).

A tedy první hit, který se posílá do GA4 již má udělený souhlas a tedy GCS (Google Consent Status) s hodnotou G111.

Výsledkem této úpravy byl okamžitý razantní pokles podílu (not set) na návštěvnosti pod 1 %.

(not set) v jiných dimenzích

Jen pro úplnost:

  • Pokud vidíte hodnotu (not set) v jiných dimenzích, může to mít různé příčiny, které Google uvádí v nápovědě.
  • Další možnou příčinou (not set) ve sbíraných dimenzích může být situace, kdy posíláte v rámci eventu více než 25 parametrů (tj. více než je limit).

Vaše zkušenosti?

Pokud jste se také s (not set) trápili a došli jste k nějakým zajímavým postřehům, nasdílejte s ostatními třeba v komentářích….

Související

Miroslav Pecka

Share
Published by
Miroslav Pecka

Recent Posts

Měření QR kódů a offline zdrojů do Google Analytics

Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…

2 roky ago

5+1 věcí, které se online markeťák může naučit od ajťáka

Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…

4 roky ago

Profesionál v onlinu: řemeslo + kontext + přesahy

Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…

4 roky ago

Nástroje pro tvorbu screencast videí

Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…

4 roky ago

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…

5 roky ago

Hromadné získání dat z webů (scraping) s OpenRefine

Co je OpenRefine? OpenRefine (dříve Google Refine) je nástroj pro efektivní hromadné zpracování a transformaci…

5 roky ago