Problém: (not set) v Session Source / Medium
Možná také ve svých Google Analytics 4 (GA4) přehledech návštěvnosti vidíte v dimenzích Session Source a Session Medium hodnotu (not set)
. Co to znamená a jak se (not set) zbavit jsou desítky diskuzí většinou bez nějaké funkční rady.
Na webech, kde jsem se s tímto problémem setkal já, je často podíl (not set)
na celkové návštěvnosti klidně i 10 %, což je dost významný podíl, který vede ke zkreslení reálného podílu ostatních zdrojů.

Příčina?
Na základě zkoumání se nejdříve ukázalo, že problém souvisí s používáním Google Consent Mode (díky patří Martinovi Anderkovi).
Experimentoval jsem s několika hypotézami. V okamžiku, kdy mi došlo, že typicky na začátku návštěvy, kdy se zobrazí modální okno s žádostí o “Cookie Consent” se při doporučené implementaci GA4 pošle session_start
event s GCS (Google Consent Status) G100
(tj. nelze ji použít pro v rámci session dat), napadlo mě, že tohle by mohl být ten problém. Byla to moje hypotéza…
Řešení
…hypotéza, která mě přivedla k myšlence v Google Consent default tagu změnit hodnotu wait_for_update na 10000
(tj. 10 sekund).
Během 10 sekund návštěvník typicky svůj (ne)souhlas s používáním cookie projeví.
A tedy první hit, který se posílá do GA4 již má udělený souhlas a tedy GCS (Google Consent Status) s hodnotou G111
.

Výsledkem této úpravy byl okamžitý razantní pokles podílu (not set) na návštěvnosti pod 1 %.

(not set) v jiných dimenzích
Jen pro úplnost:
- Pokud vidíte hodnotu (not set) v jiných dimenzích, může to mít různé příčiny, které Google uvádí v nápovědě.
- Další možnou příčinou (not set) ve sbíraných dimenzích může být situace, kdy posíláte v rámci eventu více než 25 parametrů (tj. více než je limit).
Vaše zkušenosti?
Pokud jste se také s (not set) trápili a došli jste k nějakým zajímavým postřehům, nasdílejte s ostatními třeba v komentářích….
Nenech si to pro sebe...
Pokud tě článek zaujal, sdílej ho s ostatními. Díky!