Návštěvnost i konverze jsou v Google Analytics seskupovány do přednastavených kanálů. Co přesně se za nimi skrývá a jak nastavit vlastní kanály?
Kanály najdeme například v přehledu Asistované konverze a Nejčastější konverze (pod Konverze -> Cesty s více kanály).
Podle čeho člení Google Analytics návštěvy do těchto kanálů zjistíme, když zvolíme pod položkou Seskupení kanálů volbu Kopírovat šablony seskupení kanálů MCF (zkratka z Multi Channel Funnels) a následně upravíme zkopírované definice kanálů.
Existuje 8 přednastavených kanálů, které jsou rozlišeny dle níže uvedených pravidel. Na pořadí pravidel záleží při jejich vyhodnocování.
display
či cpm
Content
A ZÁROVEŇ: Formát reklamy není Text
Content
cpc
či ppc
cpc
, ppc
, cpv
, cpa
, cpp
, content-text
, affiliate
.organic
social
, social-network
, social-media
, sm
, social network
, social media
.referral
email
(direct)
Pokud máte Google Analytics v češtině, pak vás může mást, že v přehledech v sekci Konverze jsou názvy přednastavených kanálů česky, zatímco v přehledech Akvizice jsou pojmenování anglická.
Je to způsobeno tím, že do Default Channel Grouping (Výchozí seskupení kanálů), použité v Akvizicích, jsou teprve přiřazeny Systémem definované kanály (viz obrázek).
Pokud se chcete o kanálech v GA dozvědět víc, doporučuji komplexní článek New Google Analytics Channel Groupings.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…