Návštěvnost i konverze jsou v Google Analytics seskupovány do přednastavených kanálů. Co přesně se za nimi skrývá a jak nastavit vlastní kanály?
Kanály najdeme například v přehledu Asistované konverze a Nejčastější konverze (pod Konverze -> Cesty s více kanály).
Podle čeho člení Google Analytics návštěvy do těchto kanálů zjistíme, když zvolíme pod položkou Seskupení kanálů volbu Kopírovat šablony seskupení kanálů MCF (zkratka z Multi Channel Funnels) a následně upravíme zkopírované definice kanálů.
Seskupení kanálů MCF
Existuje 8 přednastavených kanálů, které jsou rozlišeny dle níže uvedených pravidel. Na pořadí pravidel záleží při jejich vyhodnocování.
1. Grafická reklama
- Médium je
display
čicpm
- NEBO Reklamní distribuční síť je
Content
A ZÁROVEŇ: Formát reklamy neníText
2. Placené vyhledávání
- Reklamní distribuční síť není
Content
- A ZÁROVEŇ: Médium je
cpc
čippc
3. Jiný druh reklamy
- Médium nabývá jedné z hodnot:
cpc
,ppc
,cpv
,cpa
,cpp
,content-text
,affiliate
.
4. Neplacené vyhledávání
- Médium je
organic
5. Sociální siť
- odkazující stránka je ve zdrojové sociální síti (tzn. jedna ze sociálních sítí rozeznaná dle odkazující domény)
- NEBO Médium nabývá jedné z hodnot:
social
,social-network
,social-media
,sm
,social network
,social media
.
6. Odkazující stránka
- Médium je
referral
7. E-mail
- Médium je
email
8. Přímá
- Zdroj je
(direct)
Výchozí seskupení kanálů – česky versus anglicky
Pokud máte Google Analytics v češtině, pak vás může mást, že v přehledech v sekci Konverze jsou názvy přednastavených kanálů česky, zatímco v přehledech Akvizice jsou pojmenování anglická.
Je to způsobeno tím, že do Default Channel Grouping (Výchozí seskupení kanálů), použité v Akvizicích, jsou teprve přiřazeny Systémem definované kanály (viz obrázek).
- Display = Grafická reklama
- Paid Search = Placená reklama
- Other Advertising = Jiný druh reklamy
- Organic Search = Neplacené vyhledávání
- Social = Sociální síť
- Referral = Odkazující stránka
- Email = E-mail
- Direct = Přímá
Pokud se chcete o kanálech v GA dozvědět víc, doporučuji komplexní článek New Google Analytics Channel Groupings.
Nenech si to pro sebe...
Pokud tě článek zaujal, sdílej ho s ostatními. Díky!