Pokud na vaši stránku vede odkaz, v Google Analytics snadno poznáte odkazující web (doménu i konkrétní stránku). Bohužel ne vždycky! Proč vám někdy zůstane odkazující stránka neznámá a jak se tomu vyhnout?
Informace o odkazujících stránkách mohou být zkresleny z dvou důvodů.
Pokud je odkazující stránkou například diskuzní fórum, kde jsou typicky témata či příspěvky rozlišeny částí URL za otazníkem (třeba Jak psát web), asi vás nepotěší, že Google Analytics tuto část odřízne a zahodí. Hodnota Zdroj obsahuje doménu webu (například diskuse.jakpsatweb.cz
) a hodnota Kompletní referrer (referral) je v tomto případě také diskuse.jakpsatweb.cz/
. Těžko tak najdete příspěvek, kde je váš web zmíněn.
Řešením je ukládat si pomocí filtru plnou URL refereru do volné Hodnoty definované uživatelem (User defined).
Filtr nastavíte takto:
(.*)
$A1
Celé nastavení můžete provést podle tohoto obrázku:
Pokud je odkaz na váš web doplněn o UTM parametr utm_source=nejaky-zdroj
, zobrazí se hodnota nejaky-zdroj
nejen jako Zdroj, ale i jako Kompletní referrer. Navíc, pokud bude odkaz označen jen pomocí utm_source, započítá se návštěva do přímých návštěv (Direct) místo do Referral.
Skutečnou odkazující adresu najdeme opět pouze v Hodnota definovaná uživatelem.
Pokud máte odkaz na váš web na partnerském webu třeba formou banneru, zvažte, zda si označením URL zdrojem, medieem či kampaní v UTM parametrech nezpůsobíte více škody než užitku.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…