Categories: Online

Sklik Retargeting na základě uživatelských událostí

Chtěli byste retargetovat (remarketovat) návštěvníky vašeho webu i v Skliku nejen podle zobrazené stránky (URL)?

V Google Ads je díky propojení s Google Analytics možno vytvářet remarketingová publika dle libovolných podmínek na základě chování návštěvníka na webu (pomocí segmentů).

Trochu oklikou toho lze dosáhnout i v Skliku.
Chcete například retargetovat návštěvníky, kteří udělali nějakou akci jako např.:

  • si stáhnuli konkrétní PDF či ceník?
  • kliknutí na telefonní či e-mail odkaz webu?
  • zobrazili si určitou sekci jednostránkového webu?

Více o důležitosti mikrokonverzí píšu v samostatném článku.

Jak to funguje?

Předpokladem snadného nastavení je používání Google Tag Manageru (GTM) na vašem webu.

Když se podíváte na standardní retargetingový kód Skliku, vidíte, že skript odesílá data na URL na c.imedia.cz.

Retargetingový kód odesílá informaci, jaká stránka (URL) byla zobrazena, a to v parametru url. Volá se tak URL měření například (když jsem na webu demoweb.miroslavpecka.com) http://c.imedia.cz/retargeting?id=12456&url=http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com.

Jak na to?

Celý trik je v tom, že my do parametru url přidáme dodatečnou informaci. Například o tom, na jaký soubor ke stažení bylo kliknuto (a výsledná URL pak bude http://c.imedia.cz/retargeting?id=123467890&url=http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com%2F|download-http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com%2Ffiles%2Fproducts%2Falpha.pdf&gtmcb=1614866717).

V Google Tag Manageru tedy:

  1. Vytvoříme proměnou typu Constant, kde vyplníme Sklik Retargeting Id (bude mít název Sklik Retargeting Id).
  2. Vytvoříme Tag typu Custom Image, který volá námi upravený retargetingový kód (resp. URL). URL Custom Image je složena z URL Sklik Retargeting pixelu, Sklik retargeting Id, URL stránky, na které se nacházíme a za částí |download- se doplní URL souboru ke stažení. Vyplníme tedy //c.imedia.cz/retargeting?id={{Sklik Retargeting Id}}&url={{Page URL}}|download-{{Click URL}}
  3. Vytvoříme trigger, který zachytí kliknutí na odkazy na soubory ke stažení. Tag se spustí při kliknutí na odkaz, který končí na některou z typických koncovek souborů ke stažení. Hodnota Click URL z obrázku je \.(3g[2p]|7z|accdb|ai|aif|ap[kp]|as[fx]|avi|bat|bin|bmp|cab|cbr|cgi|com|cpl|crx|csv|cue|cur|dat|dbf?|dds|deb|deskthemepack|dll|dmg|dmp|docx?|drv|dwg|dxf|eps|exe|flv|fnt|fon|gadget|gbr|ged|gif|gpx|gz|icns|ico|ics|iff|indd|iso|jar|jpe?g|key(chain)?|km[lz]|lnk|log|m3u|m4a|m4v|mdb|mdf|mid|mov|mp[34ag]|msg|msi|odt|otf|pages|part|pct|pdb|pdf|pif|pkg|plugin|png|pps|pptx?|ps|psd|pspimage|ra|rar|rm|rpm|rtf|sdf|sitx|sql|srt|svg|swf|sys|tar(\.gz)?|tex|tga|thm|tiff?|toast|torrent|ttf|txt|vb|vcd|vcf|vob|wav|wm[av]|wpd|wps|wsf|xlsx?|xml|yuv|zipx?)$ a Page Path matches RegEx .* (tečka, hvězdička).

Kontrola implementace

Když vše dobře nastavíte, při každém kliknutí na soubor ke stažení se zavolá Skik retargetingový kód, kde URL bude obsahovat i URL souboru ke stažení.

Zda se při kliknutí na odkaz volá Sklik retargetingový kód a parametr url obsahuje doplňkovou informaci o tom, na jaký soubor ke stažení bylo kliknutí nejsnáze ověříme pomocí nástroje WASP.inspector, který zobrazuje volání různých (nejen) marketingových kódů.

Volání Sklik kódu najdete pod doménou imedia.cz. Více o testování WASP.inspectorem popisuji v článku 100% kontrola měřicích a marketingových kódů.

Závěrem

Sice oklikou, ale nyní máte možnost posílat do Skliku informace o uživatelských interakcích podobně jako do Google Analytics nebo Facebooku pomocí events (událostí).

O to více dává smysl používat Google Tag Manager, protože jakmile zachytíte nějakou uživatelskou událost, můžete ji snadno poslat do všech měřicích/marketingových nástrojů.

Související

Miroslav Pecka

Share
Published by
Miroslav Pecka

Recent Posts

GA4 (not set) problém & jeho řešení

Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?

2 roky ago

Měření QR kódů a offline zdrojů do Google Analytics

Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…

2 roky ago

5+1 věcí, které se online markeťák může naučit od ajťáka

Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…

4 roky ago

Profesionál v onlinu: řemeslo + kontext + přesahy

Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…

4 roky ago

Nástroje pro tvorbu screencast videí

Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…

4 roky ago

7 Google Analytics video návodů pro efektivnější práci

V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…

5 roky ago