Chtěli byste retargetovat (remarketovat) návštěvníky vašeho webu i v Skliku nejen podle zobrazené stránky (URL)?
V Google Ads je díky propojení s Google Analytics možno vytvářet remarketingová publika dle libovolných podmínek na základě chování návštěvníka na webu (pomocí segmentů).
Trochu oklikou toho lze dosáhnout i v Skliku.
Chcete například retargetovat návštěvníky, kteří udělali nějakou akci jako např.:
Více o důležitosti mikrokonverzí píšu v samostatném článku.
Předpokladem snadného nastavení je používání Google Tag Manageru (GTM) na vašem webu.
Když se podíváte na standardní retargetingový kód Skliku, vidíte, že skript odesílá data na URL na c.imedia.cz.
Retargetingový kód odesílá informaci, jaká stránka (URL) byla zobrazena, a to v parametru url
. Volá se tak URL měření například (když jsem na webu demoweb.miroslavpecka.com) http://c.imedia.cz/retargeting?id=12456&url=http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com
.
Celý trik je v tom, že my do parametru url
přidáme dodatečnou informaci. Například o tom, na jaký soubor ke stažení bylo kliknuto (a výsledná URL pak bude http://c.imedia.cz/retargeting?id=123467890&url=http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com%2F|download-http%3A%2F%2Fdemoweb.miroslavpecka.com%2Ffiles%2Fproducts%2Falpha.pdf>mcb=1614866717
).
V Google Tag Manageru tedy:
Sklik Retargeting Id
).|download-
se doplní URL souboru ke stažení. Vyplníme tedy //c.imedia.cz/retargeting?id={{Sklik Retargeting Id}}&url={{Page URL}}|download-{{Click URL}}
\.(3g[2p]|7z|accdb|ai|aif|ap[kp]|as[fx]|avi|bat|bin|bmp|cab|cbr|cgi|com|cpl|crx|csv|cue|cur|dat|dbf?|dds|deb|deskthemepack|dll|dmg|dmp|docx?|drv|dwg|dxf|eps|exe|flv|fnt|fon|gadget|gbr|ged|gif|gpx|gz|icns|ico|ics|iff|indd|iso|jar|jpe?g|key(chain)?|km[lz]|lnk|log|m3u|m4a|m4v|mdb|mdf|mid|mov|mp[34ag]|msg|msi|odt|otf|pages|part|pct|pdb|pdf|pif|pkg|plugin|png|pps|pptx?|ps|psd|pspimage|ra|rar|rm|rpm|rtf|sdf|sitx|sql|srt|svg|swf|sys|tar(\.gz)?|tex|tga|thm|tiff?|toast|torrent|ttf|txt|vb|vcd|vcf|vob|wav|wm[av]|wpd|wps|wsf|xlsx?|xml|yuv|zipx?)$
a Page Path matches RegEx .*
(tečka, hvězdička).Když vše dobře nastavíte, při každém kliknutí na soubor ke stažení se zavolá Skik retargetingový kód, kde URL bude obsahovat i URL souboru ke stažení.
Zda se při kliknutí na odkaz volá Sklik retargetingový kód a parametr url
obsahuje doplňkovou informaci o tom, na jaký soubor ke stažení bylo kliknutí nejsnáze ověříme pomocí nástroje WASP.inspector, který zobrazuje volání různých (nejen) marketingových kódů.
Volání Sklik kódu najdete pod doménou imedia.cz. Více o testování WASP.inspectorem popisuji v článku 100% kontrola měřicích a marketingových kódů.
Sice oklikou, ale nyní máte možnost posílat do Skliku informace o uživatelských interakcích podobně jako do Google Analytics nebo Facebooku pomocí events (událostí).
O to více dává smysl používat Google Tag Manager, protože jakmile zachytíte nějakou uživatelskou událost, můžete ji snadno poslat do všech měřicích/marketingových nástrojů.
Jak se zbavit (not set) v Session Source a Session Medium?
Chcete doměřit efekt vaší offline reklamy, ze které vedete lidi na váš web? Jde to…
Tenhle článek jsem měl rozepsaný fakt dlouho, ale je stále aktuální… Trápí mě, že opakovaně…
Poslední dobou jsem se setkal s pár majiteli malých firem, kteří mají web a snaží…
Občas se mě někdo ptá, co používám pro tvorbu screencastů a online videí. Které nástroje…
V rámci 5 videí najdete 7 krátkých video tipů pro zefektivnění práce s Google Analytics…