Školení Google Tag Manager prakticky

 

Naučíte se nastavit a efektivně spravovat analytické a marketingové kódy.

Dozvíte se „best practices“ pro detailní sledování chování návštěvníka na webu.

Získáte univerzální GTM šablonu (kontejner) pro různé typy projektů
vč. předpřipravených značek (tagů) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik.

Co vám školení přinese?

Web developerovi

  • Znalost, jak dělat weby, aby bylo možno s GTM snadno nastavit měření.
  • Přehled možností GTM a způsob, jak využít své technické znalosti pro efektivní nastavení (regulární výrazy, CSS selektory apod.).
  • Pohled do hlavy PPCčkaře a UXáka – aneb proč a co potřebují.
  • Schopnost otestovat měření a volání kódů (i pokud nemáte přístup do rozhraní Google Analytics apod. systémů).

UXákovi

  • Dostanete připravený GTM kontejner pro měření nejběžnějších uživatelských interakcí a naučíte se, jak nastavení upravit pro potřeby konkrétního webu.
  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebujete web developera.
  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

PPC / Performance specialistovi

  • Budete umět spouštět libovolné remarketingové kódy při mikrokonverzích jako je kliknutí na tlačítko nebo zobrazení části stránky.
  • Dostanete GTM kontejner připravený pro měření nejběžnějších (mikro)konverzí.
  • Dozvíte se, co si můžete v GTM naklikat sami a na co už potřebuješ web developera.
  • Doporučení pro používání Google Analytics událostí, seskupení obsahu a vlastních dimenzí vč. praktických příkladů.

Projektovému/Account manažerovi
(vývoj webů, online marketing)

  • Představu o náročnosti typických nastavení.
  • Důkaz, že mnoho věcí jde udělat jednou dobře a pak jen replikovat s minimální náročností na dalších projektech.
  • Přehled, která nastavení vyžadují spolupráci web developera vs. která si lze „naklikat v GTMku“.

Online marketing konzultantovi

  • Přehled o možnostech GTM.
  • Představu o náročnosti implementace typických „use cases“.
  • Praktickou zkušenost s pokročilým nastavením efektivním způsobem (best practices).

SEO specialistovi

  • Uvidíte, že web, který se SEO-friendly je i GTM-friendly.
  • Postup pro implementaci strukturovaných dat JSON-LD pomocí GTM.
  • Přehled o možnostech GTM a praktickou zkušenost s pokročilým nastavením.

Obsah on-line školení

Osnova školení

  • Výhody Google Tag Manageru
  • Stavební kameny GTM v kostce: Tag, Trigger, Variable (opakování)
  • Typy triggerů (pravidel) a variables (proměnných)
  • Základy HTML kódu (opakování)
  • Click triggery a Built-in variables – aneb co si naklikáte sami (například událost stažení PDF souboru nebo kliknutí na odkaz na e-mail)
  • Pokročilé sledování chování uživatele na webu (scrolling, viditelnost elementu, změny URL za #, …)
  • Specifika implementace na jednostránkových webech
  • Specifika implementace na javascriptových (AJAX) webech  
  • Datalayer – aneb když potřebujeme zadání pro programátora (události, metadata stránky, …)
  • Best practices testování GTM a spouštění kódů

Ve školení nebudu ukazovat

  • Implementaci Google Analytics E-commerce a dynamický remarketing pomocí GTM.
  • Integraci GTM s Wordpress apod. pluginy pro redakční systémy.

Praktické ukázky & Hotová řešení

Dostanete GTM kontejner, pomocí kterého budete moci na libovolném webu sledovat a ukládat (nejen) do Google Analytics:

  • klilknutí na e-mail či telefonní číslo (např. v Kontaktech)
  • proklik na jiný web (například na web partnera)
  • stažení souboru (např. .pdf, či .xlsx)
  • scrollování na stránce
  • skok do sekce webu (změna části URL za #) – vhodné hlavně pro jednostránkové weby
  • odeslání dynamického formuláře či jinou akci (dostanete přesné zadání pro web developera)

 

Vše si vyzkoušíme na testovacím webu.

Při nastavení GTM budu ukazovat vazbu na další systémy. Především, jak posílat informace o chování uživatelů do Google Analytics.

Uvidíte v praxi, jak jedna událost a jedna data se pošlou zároveň do více systémů (GA, Google Ads, Facebook, Sklik).

 

Váháte ještě?

Proč se nechat školit právě ode mě?

  • Mám za sebou desítky různorodých implementací GTM. V rámci on-line marketing agentury H1.cz jsem 3 roky supervizoval většinu GTM & GA implementací.
  • Mám zkušenosti s prací v agentuře, na volné noze pro desítky klientů i jako člen interních týmů (nyní jsem hrdým členem Bonami Product/UX/DEV týmu).
  • Jsem původně web developer (FG Forrest), tzn. mám zkušenost s vývojem velkých a středních webů a webových aplikací od návrhu po realizaci frontendu a backendu a to v roli vývojáře, teamleadera i projektového manažera.
  • Ačkoliv se specializuji na webovou analytiku, udržuji si značné přesahy do vývoje webů, UX, SEO, PPC apod. souvisejících oblastí.
  • Webové analytice a SEO se profesně věnuji od roku 2005.

Co je v ceně on-line školení?

  • Okamžitě použitelný GTM kontejner s pokročilým měřením a předchystanými tagy (značkami) pro Google Analytics, Facebook, Google Ads a Sklik. 
  • Prezentace ze školení v PDF (slides).

Předpokládané znalosti

Školení vám přinese nejvíc, pokud máte už něco za sebou:

  • Základní znalost Google Analytics (základní metriky, události)
  • Základní znalost GTM (tag, trigger, variable – přidání nějaké značky/tagu a pravidla/triggeru).
  • Umíte si zobrazit zdrojový kód webu a víte, co je to HTML tag a HTML atribut. Pokud ne, podívejte se na toto krátké video a už budete vědět:-).

Předpokladem využití školení naplno je úplný přístup (tzn. právo Editovat a Publikovat) do GTM a ideálně i přístup do Google Analytics s právem Edit (Upravit).

Pokud nemáte úplný přístup ke GTM a GA, vytvořte si vlastní nové účty (případně koukněte na videonávod).

 

Školení vám asi nesedne pokud,…

  •  …vás nezajímá, jak spolu věci souvisejí.
  • …vás nezajímá, co ke své práci potřebují vaši kolegové v on-line marketingu a/nebo při návrhu a vývoji webů.

Chcete se zeptat?

Pokud si stále nejste jisti, zda je školení pro vás,
napište mi e-mail na [email protected].

Kdy? Kde? Za kolik?

Termíny školení

 

3 hodiny on-line školení + cca 1 hodina na vaše otázky

Aktuálně nejsou plánovány žádné termíny veřejných školení.
V případě zájmu o individuální konzultaci či týmové školení mi napište e-mail.

On-line školení

S ohledem na aktuální situaci jsem zvolil
on-line variantu školení.

Pro účast na školení je třeba mít dobré internetové připojení, mikrofon a možnost případně sdílet vaši obrazovku (v případě, že budete chtít konzultovat váš problém).

Cena školení

2 950 Kč

bez DPH

(původní cena školení na živo 4 950 Kč)

Dali mi důvěru, abych jim pomohl růst…

V rámci agentur H1.cz a FG Forrest jsem spolupracovat na projetech mj. pro klienty
Skupina ČEZ, Innogy, Tesco, Stavební spořitelna České spořitelny, HomeCredit, Active24 či Pražská informační služba.

Kvalita znamená dělat to dobře,
i když se nikdo nedívá.
Henry Ford

Maličkosti dělají dokonalost,
ale dokonalost není maličkost.
Michelangelo Buonarroti