Poslední dobou se u většiny webů v Google Analytics objevují falešné návštěvy, které zvyšují návštěvnost a zkreslují všechna ostatní data (jako například zdroje návštěvnosti či míru okamžitého opuštění).
Podívejte se na video návod, jak eliminovat falešné návštěvy a získat pravdivější informace o návštěvnosti vašeho webu.
K videu ještě doplňuji obrázek nastavení vlastního segmentu Bez falešných návštěv a regulární výraz, který odpovídá falešným zdrojům návštěv (vyplníte ho do políčka na obrázku u čísla 4).
Regulární výraz odpovídající falešným (spam) zdrojům návštěv:
darodar\.|semalt\.|buttons-for.*?website|blackhatworth|ilovevitaly|prodvigator|cenokos\.|ranksonic\.|adcash\.|share.?buttons\.|social.?buttons\.|hulfingtonpost\.|best-seo-(solution|offer|service)|free.*traffic|buy-cheap-online|100dollars-seo
Tento regulární výraz jsem převzal z článku Guide to Removing Referrer Spam in Google Analytics.
Doplnění videa:
Pokud vás napadlo, že uvedená pravidla použijete pro nastavení filtrů v Google Analytics (tj. budete mít dostávat data do GA rovnou očištěná), pozor na to, že filtr pro Název hostitele musí být jiný, tzn. místo hodnoty (not set)
musíte použít regulární výraz popisující prázdný řetězec ^$
.
Problému zkreslování údajů v Google Analyitcs falešnými, chcete-li, spam přístupy se věnují více do hloubky také články:
Díky za návod. To jsem potřeboval, včetně doplnění videa o vytvoření filtrace. Akorát jsem do udělal obráceně. Povolil jsem pouze „not set“ a spráný název hostitele. Jinak bych musel seznam neustále aktualizovat.