Ať už jste vlastníci webu nebo jeho tvůrci, vaše chování na webu je odlišné a nemělo by zkreslovat statistiky chování vašich návštěvníků (navštívené stránky, zdroje návštěv, lokalitu atp.).

Existuje několik možností, jak eliminovat v Google Analytics statistikách vaše přístupy na web. V různých případech se hodí různá řešení.

Chci zakázat přístupy jen z tohoto počítače

Pokud jste živnostník a máte jednoho web developera či web mastera, který vám vytváří web, máte dvě možnosti:

Zakázat měření Google Analytics v prohlížeči

Google nabízí oficiální doplněk do prohlížečů Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari (Mac) a Opera, který zamezí všem webům s Google Analytics v zaznamenání vašeho chování na webu (měřící skript se vypne).

Zakázat měření počítače dle IP adresy

Každý počítač, který přistupuje k internetu má svou IP adresu. Ve firemních a podobných sítích může být více počítačů pod jedno IP adresou.

V Google Analytics můžete v nastavení Zobrazení vyloučit měření z určité IP adresy. V GA zvolte v menu Správce, vyberte Zobrazení (nejpravější sloupeček) a pod ním volbu Filtry. Zvolte:

  • Typ filtru: Předdefinovaný filtr
  • dále z rozbalovacích nabídek: Vyloučit | provoz z IP adres | které se rovnají
  • vyplňte vaši IP adresu
  • klikněte na Uložit

Google Anayltics Nastavení filtru IP adresy

Stejným způsob by měla být vyloučeny i IP adresy vašeho tvůrce webu.

Chci zakázat měření všech přístupů interních zaměstnanců

Pokud jste větší – nebo spíše velká firma – vyloučení pomocí IP adres nemusí být ideální řešení (kvůli množství a různých IP adres).

Nabízí se minimálně dvě řešení:

Vyloučení přístupů dle ISP (poskytovatele internetu)

Velké korporace používají vlastní technickou infrastrukturu pro připojení k internetu – de facto vlastního poskytovatele internetu.

Je proto možno vyloučit přístupy zaměstnanců firmy dle domény poskytovatele internetu – tj. něčeho jako velkafirma.cz.

V GA zvolte v menu Správce, vyberte Zobrazení (nejpravější sloupeček) a pod ním volbu Filtry. Zvolte:

  • Typ filtru: Předdefinovaný filtr
  • dále z rozbalovacích nabídek: Vyloučit | Návštěvnost z domén ISP | které se rovnají nebo které obsahují
  • vyplňte doménu, kterou zjistíte typicky od firemního IT oddělení
  • klikněte na Uložit

Chci v GA vidět i chování zaměstnanců, ale odděleně

Mnohdy se hodí sledovat i chování zaměstnanců na webu. Měření by však mělo být oddělené, aby nezkreslovalo přehledy (například lokalitou, používaným firmou daným prohlížečem atp.). U korporací může návštěvnost webu přesahovat i 10 %. Typicky je to dáno faktem, že veřejný web používají zaměstnanci k hledání informací – typicky oddělení péče o zákazníky či call centrum.

Řešením je vytvořit si pomocí filtrů více Zobrazení pro jeden web. První si nazvat třeba Interní a druhý Veřejnost.

Nastavení filtrů v Google Analytics nenávratně modifikuje surová data, která měřící kód získal, proto by nastavení mělo být vždy děláno s rozmyslem a zkušenostmi. Optimální je mít vždy jedno Zobrazení bez filtrů – tj. zobrazení, kde budou k dispozici surová data.


 

P.S.: Za inspiraci k napsání článku vděčím podnětům od účastníkům Petrova školení Google Analytics – rychlý start.

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close