V třídílném seriálu Analytics & Zkreslení dat jsem na blogu H1.cz sepsal nejčastější problémy, které řeším a otázky na které odpovídám v souvislosti s Google Analytics, Adwords a Sklikem.

Protože je to trochu delší čtení (celý seriál má 4 300 slov), sepsal jsem rozšířenou osnovu, abyste mohli skočit přímo do dílu, který vás zajímá.

1. díl: Zmatení pojmů

  • Návštěva (sled zobrazení stránek) vs. uživatel (cookie).
  • Noví a vracející se návštěvníci vs. prvonávštěvy a opakované návštěvy. Vliv zvoleného období za které reportujeme.
  • Unikáti. Ujasněte si, co ten pojem znamená v kontextu daného reportu/nástroje.
  • Kliknutí vs. Návštěvy. Nesedí vám počet kliknutí a návštěv na webu? Hodnoty se mohou rozcházet oběma směry. Jaké to může mít příčiny?
  • Události vs. Cíle. Při komunikaci o nastavení Google Analytics často dochází k nejasnostem, kdy použít události a kdy cíle a jak se liší.
  • Transakce vs. Cíle. Jak se liší transakce a cíle? Musím používat oboje? Proč se mi rozchází počet transakcí a počet splnění cíle dokončení objednávky?
  • Míra okamžitého opuštění (Bounce rate) vs. Procento odchodů. Jak se tyto dvě metriky liší a kdy kterou použít?

Více v prvním díle seriálu Analytics & Zkreslení dat 1 – Zmatení pojmů.

2. díl: Implementace a technické problémy

  • (Ne)přesná formulace zadání programátorovi. Jak formulovat zadání tak, abychom získali ta správná data?
  • Lidé vs. zařízení (cookies). Lidé používají více počítačů, mobilů, tabletů. Na každém zařízení je uživatel typicky započten zvlášť. Je na to proto třeba dávat pozor při interpretaci získaných dat.
  • Ztráta informace o zdroji návštěvy. Přesměrování aj. technické chyby mají často na svědomí, že se ztratí informace o zdroji návštěvnosti a my pak ztratíme přehled, který zdroj nám přináší jaké konverze/transakce. Na co si tedy dát pozor, abychom se těmto problémům vyhnuli?
  • Falešné konverze. Když se 3x zobrazí děkovací stránka stejné objednávky je to jedna konverze. Víte jistě, že se vám v Google Analytics nezapočetla 3x?
  • Nezapočítání dynamických stránek. Mnoho webů je dnes “postaveno na Javascriptu”. Velmi často se pak stává, že se neměří ani tak základní informace, jako je zobrazení jednotlivých stránek a dochází ke zkreslení míry okamžitého opuštění a dalších metrik. Jak tomu předejít?
  • Podezřele nízká míra okamžitého opuštění (méně než 10 %) může být způsobena špatnou implementací měřících kódů. Co si pohlídat?

Více v druhém díle seriálu Analytics & Zkreslení dat 2 – Implementace a technické problémy.

3. díl: Atribuce konverzí a rozdíly mezi systémy

  • Terminologie AdWords vs. Sklik vs. Google Analytics. Co přesně znamená splnění cíle, konverze a transakce v jednotlivých systémech?
  • Přisouzení konverze v jednotlivých systémech. Mohu sčítat konverze z jednotlivých systémů? Asistované konverze vs. konverze po poslední prokliku.
  • Doba a okamžik přisouzení konverze. Jak se liší počítání konverzí v Adwords od Skliku?
  • Označování zdrojů návštěvnosti. Jak používat Google Analytics UTM parametry?

Více v třetím díle seriálu Analytics & Zkreslení dat 3 – Atribuce konverzí a rozdíly mezi systémy.

Tento web využívá cookies pro zajištění funkčnosti webu a získání statistik návštěvnosti webu. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close